Translate

środa, 4 maja 2011

Ceny w polskich hotelach podczas Euro 2012

Autorem artykułu jest Tomasz.kaminski82

 Wielkimi krokami zbliża się jedno z największych w historii Polski wydarzeń sportowych, jakim jest Euro 2012. Nie tylko świat sportowy żyję tą datą, ale również polscy przedsiębiorcy z takich branż jak:
 
Euro 2012
Inwestorzy i wykonawcy stadionów, stacje telewizyjne, producenci gadżetów, restauracje a przede wszystkim branża hotelowa, która stanowi istotny element całego przedsięwzięcia zarówno ze strony organizatorów jak i samych zainteresowanych czyli kibiców. Już wiadomo, że bilety na poszczególne mecze wcale nie są tanie, do tego przelot i nocleg w naszym kraju, suma summarum Euro 2012 nieźle przetrzebi kieszenie obywateli świata.
Skupmy się jednak na bazie noclegowej, co gdzie i za ile, bo to dziś najważniejsze pytania. Jak dowiedzieliśmy się od krajowego koordynatora ds. zakwaterowania kibiców Rafała Rosiejak ze spółki PL.2012, ceny za dobę w trzy lub czterogwiazdkowym hotelu podczas Euro 2012 będzie kształtować się w granicach 150-180 euro.Przy okazji Targów Regionów i Produktów Turystycznych "Tour Salon" rozpoczętych w środę w Poznaniu. Odbyła się konferencja "Przygotowania do UEFA EURO 2012 ze szczególnym uwzględnieniem branży hotelarskiej", z której wynika, że wysokość dochodów hoteli uzyskanych w trakcie mistrzostw przede wszystkim zależy od ich właścicieli.Warto przyjrzeć się sytuacji jaka miała miejsce w latach poprzednich, otóż podczas igrzysk olimpijskich w Sydney średnia cena za jednoosobowy pokój w hotelu czterogwiazdkowym wynosiła dokładnie 140 euro, na piłkarskich mistrzostwach świata w Republice Południowej Afryki było to już 170 euro. Granica została przekroczona podczas igrzysk w Atenach w 2004 roku, gdzie cena osiągnęła 250 euro, w wyniku czego hotele świeciły pustkami, Dlatego też jedynka w polskim hotelu trzy lub czterogwiazdkowym powinna kosztować w granicach 150-180 euro. Taka kwota z pewnością zostanie zaakceptowana przez zagranicznych kibiców.Przedstawiciele spółki PL.2012 oszacowali, że większość hoteli w dniu meczu mogą spodziewać się 100-procentowego obłożenia. Natomiast gdy nie będzie w danym mieście rozgrywane spotkanie, frekwencja spadnie o niecałe 30 procent. Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Aleksander Pietyra, stwierdził także, że Euro 2012 to szansa dla hotelarzy również z miast, które są gospodarzami turnieju. Kibice podróżujący autokarami z pewnością zostaną u nas dłużej i będą chcieli zwiedzić nasze polskie miasta jak np. atrakcyjny Kraków.Targi "Tour Salon" uchodzą za największe targi turystyczne w Polsce. Swoje oferty prezentuje tam ponad 700 wystawców - m.in. przedstawiciele polskich i zagranicznych regionów, portali internetowych, biur podróży, touroperatorzy i przewoźnicy. W ramach "Tour Salon" odbywają się targi "Invest Hotel" związane z ruchem inwestycyjnym w branży hotelowej.

---
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz